Cordoba R36 DSG – wizytówka

Najwyższy czas przedstawić wizytówkę firmy, Seata Cordobe R36 ze skrzynią DSG.

Samochód miał kilka wcieleń, a zaczęło się od R32 z manualną skrzynią biegów. Seat już wtedy bardzo dobrze sobie radził, kręcił bardzo dobre czasy ale jednak cały czas czegoś brakowało…

YouTube Preview Image

YouTube Preview Image

Po pewnym czasie padł pomysł zmiany silnika na R36, który początkowo miał działać ze skrzynią manualną. Jednak wysoki moment i moc R36 „krzywdziły” sprzęgło, więc padł pomysł włożenia skrzyni DSG. Ze zmianą skrzyni wiązało się sporo modyfikacji. Przede wszystkim łapa musiała powstać od podstaw, gdyż o takiej kompilacji raczej nikt nie myślał. Prawidłowe ustawienie wszystkie zajęło trochę czasu, następnie trzeba było wziąć się za elektronikę. Połączenie skrzyni + zmiana softu zaowocowały bardzo przyjemnymi wynikami.

YouTube Preview Image

A tak reaguje samochód w trybie wciśnieńcia gazu do końca, tryb automatyczny 🙂

YouTube Preview Image

Dzięki DSG auto robi bardzo powtarzalne czasy rzędu 12.8ET na 1/4 mili.

Zaczęło się tak:

SONY DSC

Nietypowe pomysły wymagają nietypowych rozwiązań, zaczęła się walka z łapą:

Półosie musiały zostać skrócone, a prezentuję się to tak:

Walka z kabelkami, pierwsze podłączenie się do sterownika skrzyni:

Ogarnięte zostały również hamulce (312mm), przód złożony, wybierak dopasowany:

Ostatecznie napędza się to tak:

YouTube Preview Image

Kilka zdjęć prezentujący wygląd zewnętrzny , typowy sleeper:

Dźwięk oraz rozpędzanie się od 20km/h do prędkości prawie maksymalnej:

YouTube Preview Image

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>